vrijdag 24 juli 2015

Club Med en Thomas Cook starten nieuwe partnership

Peter Fankhauser, CEO van de Thomas Cook Groep en Henri Giscard d'Estaing, bestuursvoorzitter en CEO van Club Méditerranée (Club Med) hebben dinsdag 21 juli een 3-jaren plan voor een strategisch partnership gelanceerd waarmee zij de best gewaardeerde reisorganisatie binnen Europa willen worden.
Het nieuwe plan zal de huidige samenwerking tussen beide reisbedrijven verder verstevigen door een sterke focus op het leveren van gezamenlijke verkoop- en marketingactiviteiten en een samenwerking op het vlak van vluchten, zowel binnen als buiten Europa. De samenwerking is gebaseerd op de huidige Club Med relatie met Thomas Cook in Frankrijk en richt zich op een gezamenlijke verkoopdoelstelling van 100 miljoen euro via Thomas Cook kanalen die in 2018 gerealiseerd moet zijn.
Doelgroep
De verwachting is dat 60% groei ontstaat door het aantrekken van nieuwe klanten uit de volgende landen; Engeland, Duitsland, Finland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Rusland, België, Nederland, Polen, Tsjechië en Hongarije. Club Med verwacht vooral daar een sterke groei omdat Thomas Cook in al deze landen eigen kantoren en/of diverse eigen verkooppunten heeft. De overeenkomst is volledig in lijn met de internationale ontwikkelstrategie van Club Med en laat zien dat het vertrouwen aanwezig is om het netwerk voor haar accommodaties te verbreden en de kennis en verkoop potentie van het Club Med product verder te delen.

Reactie Club Med 
Bij de lancering zei, Club Méditerranée Bestuursvoorzitter en CEO Henri Giscard d'Estaing: " Ik ben zeer verheugd over deze nieuwe samenwerking die de inmiddels jarenlange, vruchtbare samenwerking in Frankrijk verder versterkt. Het richt zich op het genereren van groei binnen de Europese landen waar Thomas Cook gevestigd is en creëert een duidelijke kans voor beide reisbedrijven.”

Reactie Thomas Cook 
Thomas Cook's CEO Peter Fankhauser zei: “Wij zijn ontzettend blij met de extra kansen die deze strategische samenwerking met Club Med ons biedt. Beide partijen hebben een lange en indrukwekkende staat van dienst binnen de reiswereld en de producten passen uitstekend bij de belofte die wij maken naar onze klant waarin wij garant staan voor goede kwaliteitsvakanties.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten